Boekreview ‘Reislust’ + Winactie (gesloten)

Als travelblogger werd ik direct enthousiast toen ik hoorde dat ik een boek met de titel ‘Reislust’ mocht reviewen en weggeven! Anders dan de titel misschien doet vermoeden is het geen boek over reizen. Na het lezen van de achterflap waarop ook Floortje Dessing de volgende aanbeveling doet: “Geestig om eens op een andere manier te lezen over een reis naar Afrika. Heerlijke soul-searching, heerlijk boek!”, was ik toch wel erg nieuwsgierig geworden en had ik tussen alle literatuur ook wel weer zin in een feelgood-boek!

Reislust – Esmir van Wering

Reislust
Esmir van Wering
158 pagina’s
ISBN 9789050191104
Meander Uitgeverij | Februari 2014

Amber – een 37-jarige vrouw- heeft na een turbulent vrijgezellenleven eindelijk de man van haar dromen gevonden. Tenminste dat denkt ze. Als blijkt dat hij een geheim met zich meedraagt, dient de midwife-crisis zich aan. Ze besluit voor onbepaalde tijd naar Afrika te gaan om vrijwilligerswerk te doen. Op zoek naar zichzelf. Ze ontmoet daar iemand met wie ze bijzondere en openhartige gesprekken voert en die haar een spiegel voorhoudt.

Reislust is een kort en luchtig verhaal over een vrouw die een haat-liefde verhouding heeft met mannen en daarom ook met zichzelf. Het boek is vanuit het perspectief van Amber geschreven. Door middel van recente gedachten en dialogen, dagboekfragmenten en flashbacks krijg je een beter beeld van wie zij is en waar ze voor staat. Dit alles is op een zeer luchtige en (droog) humoristische manier geschreven.
Daarnaast bevat het boek een aantal hilarische passages. Ik betrapte mezelf er meerdere malen op dat ik hardop zat te lachen in de trein. De schrijfster Esmir van Wering is er naar mijn mening goed in geslaagd om de gedachten van de hoofdpersoon te verwoorden. Zonder enige terughoudendheid of schaamte schrijft ze precies op hoe Amber over iets denkt. Veel dertigers zullen zich ongetwijfeld ook in Amber herkennen en dat maakt het extra leuk om te lezen!

Het boek leest gemakkelijk weg door de vlotte schrijfstijl. Ik had het in twee treinretourtjes Utrecht – Rotterdam uit en ik moet zeggen dat de treinreis nog nooit zo snel is gegaan voor mijn gevoel. Verwacht geen literair hoogstandje, want dat is ook zeker niet de pretentie van de schrijfster. Reislust is een kort, luchtig en humoristisch verhaal en is zeer geschikt om te lezen op vakantie of in het zonnetje in de tuin met een lekker glas wijn erbij!

Kortom, een heerlijk feelgood-boek dat echt de moeite waard is om te lezen! En dat kan. Want ik mag een boek weggeven aan een van mijn lezers!

Winactie!

Wat moet je doen om het boek te winnen?

♥ Laat hieronder in een reactie achter dat je meedoet!
♥ Volg mij via bloglovin!
♥ Dit bericht delen via facebook of liken op bloglovin zou leuk zijn.

Ik zal 25 augustus willekeurig een winnaar trekken en die ontvangt bericht.

Mocht je het boek graag willen lezen en je bent niet de gelukkige winnaar van het boek (of je kan niet wachten tot 25 augustus), dan kan je het boek bijvoorbeeld hier kopen:

[bol_product_links block_id=”bol_53e381716fafb_selected-products” products=”9200000022205727″ name=”Reislust” sub_id=”” link_color=”65873B” subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”65873B” deliverytime_color=”65873B” background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”0″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Esther

Esmir, bedankt voor het opsturen van je boek en ik kijk al uit naar je volgende boek!

Meer reisinspiratie